نارمک خ آیت جنوبی خ عبدالعظیمی
021-77474478

طراحی و اجرای آب و فاضلاب

این بخش از خدمات همانطور که از تیتر ان پیداست از دو بخش آبرسانی و فاضلاب تشکیل شده است .

طراحی شبکه ابرسانی برای هر فضایی با کاربری متفاوت بستگی به المان های مختلفی دارد و میتوان یک پروژه را بر اساس شرایط پروژه با سیستم و متریال های مختلف مانند گالوانیزه ، پنج لایه و … طراحی و اجرا کرد ، که هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب مختص به خود و ملزومات اجرایی منحصر به فرد خود را دارا میباشد . اساسا طراحی هر سیستمی بستگی به نوع پروژه ، مساحت زیر بنایی ، تعداد مصرف کننده ها و … دارد به طور مثال اگر در یک پروژه مسکونی یا حتی تجاری ،  اگر مساحت زیر بنایی بالا و مصرف کننده های متعدد در هر طبقه داشته باشیم با توجه به اینکه اجرای سیستم پنج لایه سرعت به شدت بالایی و طول عمر زیادی دارد ولی بعلت محدودیت تولید در سایزهای بالاتر از 40 میلیمتر نمیتوانیم تمام مسیر لوله کشی را از سیستم پنج لایه استفاده کنیم و باید خط اصلی را سیستم گالوانیزه اجرا کرد و انشعابات مربوطه را به هر واحد با لوله کشی پنج لایه انجام داد. .

طراحی و اجرای فاضلاب خانگی هم دقیقا وابسته به شرایط موجود در ان پروژه است با این تفاوت که متریال با تنوع بالایی وجود دارد که هرکدام بر اساس معیارها و شرایط پروژه و توجیح اقتصادی از سمت طراح و مشاور پیشنهاد میشود . به طور مثال پوش فیت ، پلی اتیلن ، یو پی وی سی ، پی وی سی و …. که هر کدام از این سیستم ها از لحاظ طراحی و اجرا ضوابط خاصی را دارا میباشند و مزیت و معایب هایی نسبت به هم دارند ، به طور مثال متریال پوش فیت نسبت به پی وی سی سرعت اجرای بالاتری دارد همچنین به دلیل نواوری های که در تولید پوش فیت است میتوان از گونه های سوپرسایلنت و خود اطفا ان استفاده زیرا یکی از مواردی که ساکنین را ازار میدهد صدای ناشی از رایزر ها و لوله های فاضلابی است و گونه خود اطفای ان در زمان حریق به کنترل حریق کمک میکند.

در طراحی و اجرای سیستم فاضلاب یک اصل خیلی مهم وجود دارد ان هم طراحی و اجرای ونت سیستم است لازم به ذکر است سیستم ونت مجموعه ایی از لوله کشی مجزایی از سیستم فاضلاب است که وظیفه برقراری فشار همسان در سیستم لوله کشی و همچنین خارج کردن بوی بد ناشی از فضولات و گاز ناشی از داخل لوله های فاضلاب به فضای بیرون از ساختمان را دارد به همین دلیل اجرای اصولی و درست ان بسیار حائز اهمیت میباشد چون در غیر این صورت در زمان بهره برداری مشکلات زیادی را  برای بهره بردار و ساکنین به وجود می اورد .

شرکت  مشاور و پیمانکار نزهت مائده شرق با دارا بودن دانش فنی ، تجربه اجرایی فراوان در اجرای انواع مختلف سیستم ها ، نفرات اجرایی متخصص اماده این است تا پروژه های شما کارفرمایان محترم را بی نقص با توجه به توجیح اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن به راهبری و اجرا بپردازد .


مقالات طراحی و اجرای آب و فاضلاب را مطالعه کنید