نارمک خ آیت جنوبی خ عبدالعظیمی
021-77474478

طراحی و اجرای سیستم های سرمایش و گرمایش

زمانی که از سیستم های سرمایش و گرمایش نام میبریم در واقع منظورمان ، سیستم ها و تجهیزاتی مانند انواع چیلر ، بویلر ، هواساز ، فن کوئل و … است . تمامی این سیستم ها به دلیل اهمیت خیلی بالا و ارتباط مستقیم با اسایش دمایی در فضاها و تهویه مطبوع در کاربری های مختلف تجاری ، اداری ، مسکونی و … نقش اساسی و مهمی را در ایجاد شرایط دمایی مطلوب در محیط های داخلی ساختمان را در فصول مختلف بسته به نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی دارند . صنعت ساختمان در دهه های اخیر به خصوص در کشور عزیزمان  به این نتیجه رسیده است که برای اسایش افراد در هر فضایی با هر کاربری ،  مهم ترین معیار شرایط دمایی مناسب در ان محیط برای افراد است ، از این رو این مثال که تاسیسات قلب یک ساختمان است تداعی پیدا میکند و به اهمیت طراحی سیستم خاص ان فضا نسبت به کاربری با توجه به توجیح اقتصادی  و شرایط محتمل در اینده مانند گرم شدن محیط و نیاز فضا به سرمایش بیشتر یا تردد بیشتر افراد به ان محیط دو چندان میکند. این در حالیست که همیشه تمام طراحان سیستم های تاسیسات مکانیکی عزیز همیشه در حین طراحی درصدی بالاتر برای سیستم در نظر میگیرند و منظور از اهمیت طراحی سیستم خاص برای کاربری و فضا به اصطلاح Over design یا طراحی بیش از حد نیست به طور مثال طراح با در نظر گرفتن اصول طراحی برای کاربری مسکونی با توجه به شرایط پروژه به جای استفاده از داکت اسپیلیت که نظر کارفرما است  ، فن کوئل  وابسته به همراه چیلر و هواساز یا حتی سیستم  VRF را پیشنهاد میدهد.

از بحث طراحی  سیستم که گذر کنیم به اجرای لوله کشی ، نصب شیر الات و تجهیزات مربوط به  سیستم های گرمایش و سرمایش میرسیم یک اصل کلی در اجرای این سیستم ها فارغ از اینکه اجرای خطوط لوله چیلر ، هواساز ، فن کوئل و … باشد وجود دارد . مهم ترین مبحث در اجرای تمامی این سیستم ها این است که چون این سیستم ها بسته هستند به هیچ عنوان نباید مسیر لوله کشی به اصطلاح سیفون شود ، منظور از این اصطلاح این است که زمانی که شما از رایزر مربوطه برای سیستمتون انشعاب اصلی به طبقه را میگیرید از لول ارتفاعی گرفته شده به هیچ عنوان نمیتوانید به سمت پایین و بعد به سمت بالا حرکت کنید زیرا به این عمل سیفون شدن لوله میگویند و اگر این اتفاق بیوفتد در سیستم لوله کشی شما هوا شکل میگیرد و باعث اخلال در عملکرد صحیح تجهیزات گرمایشی و سرمایشی شما میشود .

طراحی و اجرای تمامی سیستم های گرمایش و سرمایش بسیار حائز اهمیت و حساس است به دلیل اینکه تمام اسایش نفرات حاضر در فضای دارای این سیستم بسته به عملکرد صحیح و بدون نقص این سیستم میباشد .

شرکت مشاور و پیمانکار نزهت مائده شرق با دارا بودن مهندسین متخصص طراح  و قدرت اجرای بالا میکوشد  در بخش های  طراحی ، نظارت ، اجرای سیستم های گرمایش و سرمایش بهترین خدمات را به شما کارفرمایان عزیز ارائه دهد .